Հոդված 75. Ազգային ժողովմ օրենսդրական նախաձեռնթյան իրավնքը պատկանմ է պատգամավորներին եւ կառավարթյանը:
Կառավարթյնը սահմանմ է իր ներկայացրած օրենքների նախագծերի քննարկման հաջորդականթյնը եւ կարող է պահանջել, որ դրանք քվեարկթյան դրվեն միայն իր համար ընդնելի ղղմներով:
Կառավարթյան որոշմամբ անհետաձգելի համարվող օրենքի նախագիծը Ազգային ժողովը քննարկմ եւ քվեարկմ է մեկամսյա ժամկետմ:
Պետթյան եկամտները նվազեցնող կամ ծախսերն ավելացնող օրենքների նախագծերը Ազգային ժողովը քննարկմ է միայն կառավարթյան եզրակացթյամբ եւ ընդնմ պատգամավորների ընդհանր թվի ձայների մեծամասնթյամբ:
Կառավարթյնն իր ներկայացրած օրենքի նախագծի ընդնման առնչթյամբ կարող է դնել իր վստահթյան հարցը: Եթե Ազգային ժողովը Սահմանադրթյան 74 հոդվածով սահմանված կարգով որոշմ չի ընդնմ կառավարթյանն անվստահթյն հայտնել մասին, վերջինիս ներկայացրած օրենքի նախագիծը համարվմ է ընդնված:
Կառավարթյնն իր ներկայացրած օրենքի նախագծի առնչթյամբ վստահթյան հարցը նյն նստաշրջանի ընթացքմ կարող է դնել ոչ ավելի, քան երկ անգամ:
Հոդված 76. Ազգային ժողովը կառավարթյան ներկայացմամբ հաստատմ է պետական բյջեն: Մինչեւ բյջետային տարվա սկիզբը պետական բյջեն չհաստատվել դեպքմ ծախսերը կատարվմ են նախորդ տարվա բյջեի համամասնթյններով:
Պետական բյջեի քննարկման եւ հաստատման կարգը սահմանվմ է օրենքով:
Հոդված 77. Ազգային ժողովը վերահսկողթյն է իրականացնմ պետական բյջեի կատարման, ինչպես նաեւ օտարերկրյա պետթյններից եւ միջազգային կազմակերպթյններից ստացված փոխառթյնների եւ վարկերի օգտագործման նկատմամբ:
Ազգային ժողովը պետական բյջեի կատարման մասին տարեկան հաշվետվթյնը քննարկմ եւ հաստատմ է Ազգային ժողովի վերահսկիչ պալատի եզրակացթյան առկայթյամբ:
Հոդված 78. Կառավարթյան գործնեթյան ծրագրի օրենսդրական ապահովման նպատակով Ազգային ժողովը կարող է լիազորել կառավարթյանը՝ ընդնել օրենքի ժ նեցող որոշմներ, որոնք գործմ են Ազգային Ժողովի կողմից սահմանված ժամկետմ եւ չեն կարող հակասել օրենքներին: Այդ որոշմներն ստորագրմ է Հանրապետթյան Նախագահը:
Հոդված 79. Ազգային ժողովը պատգամավորների ընդհանր թվի ձայների մեծամասնթյամբ իր լիազորթյնների ամբողջ ժամկետով ընտրմ է Ազգային ժողովի նախագահ:
Ազգային ժողովի նախագահը վարմ է նիստերը, տնօրինմ է Ազգային ժողովի նյթական, ֆինանսական միջոցները, ապահովմ նրա բնականոն գործնեթյնը:
Ազգային ժողովն ընտրմ է Ազգային ժողովի նախագահի երկ տեղակալ:
Հոդված 80. Պատգամավորներն իրավնք նեն հարցերով դիմել կառավարթյանը: Հերթական նստաշրջանի յրաքանչյր շաբաթվա մեկ նիստմ վարչապետը եւ կառավարթյան անդամները պատասխանմ են պատգամավորների հարցերին:
Պատգամավորների հարցերի կապակցթյամբ Ազգային ժողովը որոշմներ չի ընդնմ:
Հոդված 81. Ազգային ժողովը Հանրապետթյան Նախագահի առաջարկթյամբ`
1) հայտարարմ է համաներմ.
2) վավերացնմ կամ չեղյալ է հայտարարմ Հայաստանի Հանրապետթյան միջազգային պայմանագրերը: Ազգային ժողովի վավերացմանը ենթակա միջազգային պայմանագրերի շրջանակը սահմանվմ է օրենքով.
3) հայտարարմ է պատերազմ:
Ազգային ժողովը սահմանադրական դատարանի եզրակացթյան հիման վրա կարող է դադարեցնել Սահմանադրթյան 55 հոդվածի 13 եւ 14 կետերով նախատեսված միջոցառմների իրականացմը:
Հոդված 82. Ազգային ժողովը կառավարթյան առաջարկթյամբ՝ հաստատմ է Հանրապետթյան վարչատարածքային բաժանմը:
Հոդված 83. Ազգային ժողովը`
1) Հանրապետթյան Նախագահի առաջարկթյամբ նշանակմ է կենտրոնական բանկի նախագահ եւ նրա տեղակալ.
2) Ազգային ժողովի նախագահի առաջարկթյամբ նշանակմ է Ազգային ժողովի վերահսկիչ պալատի նախագահ, սահմանադրական դատարանի անդամներ եւ սահմանադրական դատարանի կազմից` սահմանադրական դատարանի նախագահ:
Սահմանադրական դատարանի կազմավորմից հետո երեսնօրյա ժամկետմ Ազգային ժողովի կողմից սահմանադրական դատարանի նախագահ չնշանակվել դեպքմ Հանրապետթյան Նախագահը նշանակմ է սահմանադրական դատարանի նախագահ.
3) սահմանադրական դատարանի եզրակացթյան հիման վրա կարող է դադարեցնել սահմանադրական դատարանի` իր նշանակած անդամի լիազորթյնները, համաձայնթյն տալ կալանավորել, դատական կարգով վարչական կամ քրեական պատասխանատվթյան ենթարկել նրան:
Հոդված 84. Ազգային ժողովը պատգամավորների ընդհանր թվի ձայների մեծամասնթյամբ անվստահթյն է հայտնմ կառավարթյանը: Այդ իրավնքից չի կարող օգտվել ռազմական դրթյան ժամանակ կամ Սահմանադրթյան 55 հոդվածի 14 կետով նախատեսված դեպքերմ:
>>>
«Զարուբյանի կանայք»-ի նախորդ հատվածները տես այստեղ >>>
No comments:
Post a Comment